Khamis, 3 November 2011

Monorail Melaka Buat Hal lagi

Monorail yang telah dilancarkan pada 20.10.2010 lalu menjadi masalah dan pencemar kualiti Melaka sebagai industri pelancongan semalam. Ianya terhenti dipertengahan jalan di mana terdapat dua orang pelancong Britain terpaksa dibawa turun oleh anggota Bomba. Hari ini ianya telah diputuskan untuk berhenti operasi selama 48 jam bagi diperiksa keseluruhannya oleh Suruhanjaya Pengangkutan Awam darat (SPAD).

Sebelum ni pernah sekali terhenti ketika mula-mula beroperasi.. selepas tu berjaya di atasi. Hari ini sekali lagi.

Monorail yang dikatakan telah dinaiki hampir 16,000 pengunjung sejak ianya beroperasi ni bernilai RM15.5 juta.

Sebagai negeri pelancongan aspek sebegini amatlah menjadi keutamaan. Masalah seperti ini mungkin membuatkan produk pelancongan ini akan kurang mendapat kepercayaan pelancong seterusnya bakal bungkus. Oleh itu, ingatan aku bahawa sebelum sesuatu produk pelancongan dibina dan dilancarkan, aspek keselamatan dan siap siaganya perlu tip-top. Bak kata orang tua-tua.. Biar Lambat Asal Selamat.

Anyway aku yakin masalah itu akan dapat di atasi dan berharap ianya tidak berulang termasuk kepada produk-produk pelancongan lain di Melaka ini.


2 comments:

terpatrisinarabadi berkata...

aku pun dengar berita ni kat sinar tadi...buek malo jo, tapi nak buat mcmne, perkara tak di jangka :(

julierosarina berkata...

saya lum naik lg..hehe..br plan nk try bila ank dh pndai jln nnt. ;) hrp2 psni dh ok.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com