Khamis, 19 Mei 2011

Menara Taming Sari Projek Gajah Putih???

Sebelum ni aku ada terbaca blog-blog politik sering mengutuk semua produk pelancongan Melaka adalah projek gajah putih. Kalau yang bercakap tu orang Melaka.. satu citer la.. ini yang bercakap orang 'sayup-sayup' nun... Salah satu produk ialah Menara Taming Sari.


Ceh!! tak percaya sungguh aku. Memang sahlah penulis tersebut tak pernah datang Melaka di cuti sekolah.

Hari ini Menara Taming Sari menyatakan pendapatan bagi tahun 2010 adalah RM5.7 juta dengan kunjungan pelancong yang menaiki menara berputar ini kira-kira seramai 600,000 orang.

Sebagai negeri Pelancongan, boleh bayangkan berapa banyak wang mengalir dan berlegar dalam negeri Melaka dan pengusaha kenderaan awam, kraftangan dan pekerja produk pelancong mendapat nikmatnya.

Sebenarnya dalam mengendalikan produk pelancongan ini yang penting pengendali tersebut harus kreatif dan rajin. InsyaAllah mampu berjaya. Kalau setakat cakap jerrr... mat gian lagi pandai berpidato.

Bagi tahun 2011 iaitu TAHUN KETIGA ia beroperasi, Menara Taming Sari mensasarkan RM6 juta.

Tambahan pula, pada bulan Jun 2011 satu tayangan teater simulasi 6D akan diadakan. Apa itu teater simulasi 6D??? moh kita jengah Jun nanti.

2 comments:

PertMuffin berkata...

sahhhh!! yg dok gebang tu confirm lalat tak penah sampai melaka!

apek berkata...

aku pun fikir begitu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com