Rabu, 18 Mei 2011

Gelanggang Silat Terbesar Dunia Di Melaka

Tahun ini, dikatakan di Melaka mula membina gelanggang silat terbesar di dunia. Gelanggang yang bakal dinamakan sebagai "Gerbang Persilatan Melayu Dunia" bakal dibina di Perkampungan Hang Tuah (Duyong) dengan menelan belanja RM37 juta dan mampu menampung seramai 5,000 penonton di satu-satu masa.

Dengan adanya gelanggang ini, aku harap Dunia Persilatan Melayu di peringkat antarabangsa akan lebih meriah.

Ini semua hasil usaha dan idea Presiden Persekutuan Silat Kebangsaan Malaysia (Pesaka) iaitu tak lain tak bukan Ketua Menteri Melaka.

Kalau ia digunakan sebaik mungkin aku percaya belia dan beliawanis Melaka lebih banyak aktiviti berfaedah daripada men-cikaro ke hulu hilir.

Amin.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com