Selasa, 2 November 2010

01 : Persidangan Dewan Undangan Negeri Melaka

Maklumat daripada dalaman..

Semalam Persidangan Dewan Undangan Negeri Melaka telah mula bersidang sehingga 4 Nov. Ia tertumpu kepada perbentangan dan perbahasan bajet di Negeri Melaka.


Gambar sebenar dalam Persidangan Dewan.
Barisan bulat dalam tu, barisan Exco yang bakal menjawab soalan oleh YB
Barisan bulatan luar tu, YB yang bakal menanyakan soalan

Yang tengah tercaduk sorang tu Setiausaha Dewan.
Yang Depan sana tu Yang Dipertua Dewan

(berdasarkan penerangan kawan aku la... kalau dia tipu.. tipulah aku)

Semalam baru pembukaan oleh TYT Negeri Melaka. Lepas tu ada la sikit soal mulut antara YB Betty dengan Tok Ali pasal Melaka Maju. Uishh letih nak terangkan pada yang buat-buat tak faham.

Hari ini mula perang mulut... tapi kauorang janganlah terpengaruh.. mereka tu bergaduh dalam dewan je.. keluar dewan minum pagi terkekek-kekek ketawa bersama. Kita kan satu Malaysia mana main nak gaduh-gaduh besar ni... Kata kawan aku lagi.

Mungkin ada yang terfikir boleh ke datang tengok??

Aku rasa boleh sebab berdasarkan cerita kawan aku, kita pergi je ke seri negeri tu.. pergi kaunter kat depan dewan DUN.. tinggalkan kad pengenalan amik pas PEMERHATI..

tapi kalau dalam bentuk rombongan.. perlukan kebenaran daripada Bahagian Dewan Undangan tut.

Lepas tu perhatilah..

p/s: aku macam nak pergi jadi pemerhati pagi ni.. kalau ada isu besar yang sesuai aku update esok. Tapi anything aku kena roger dulu kawan aku tu.. kalau sorang-sorang buatnya kena tangkap. Naya aku.
Tempat Ketua Jabatan dibawah dan pemerhati di atas tu
(kata kawan aku jugak)
Tapi aku nak naik ikut mana ek???


3 comments:

Tanpa Nama berkata...

kau bawak tali yg orang buat wall climbing tu bhai.. kalau tak leh naik jgk, kau duduk bersila je kat tengah2 bulatan tu...

haha..

apek berkata...

sioott..

novanexus berkata...

kalau nak duduk dalam bulatan yg tanya soalan tu boleh tak?..hehe apa pun aku suka interior design DUN Melaka..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com