Rabu, 3 November 2010

02 : Sidang Dewan Melaka Hari Kedua Panas

Macam aku janjikan semalam.. aku jadi pemerhati di Sidang Dewan. Hari ni tak pergi aku kena kerja.



Memang kepanasan aku kat dalam dewan undangan negeri semalam.. baru nak tidur.. terpekik-pekik.. baru nak khayal dah terjerit-jerit. Agaknya dalam dewan ni barulah YB-YB kita ni nak lepaskan suara. Yelah depan rakayt kalau pekik-pekik macam tu mahu PRU nanti tercekik dibuatnya.

Banyak jugak isu dan penerangan dibuat semalam dan aku akan buat beberapa entry mengikut isu yang best.

Tapi kali ni aku nak citer kepanasan dalam dewan tersebut ada satu isu yang aku anggap strategi politik kot.

Semalam ADUN Duyong (MCA-BN) mengatakan bahawa ADUN Kota Laksamana (DAP) ditikam belakang oleh kawan-kawan baiknya.

Kemudian ADUN Kesidang pula memberitahu bahawa ada juga rakan ADUN Duyong yang juga melakukan perkara yang sama.

Maka berlakulah jerit-jerit yang aku sebut tadi. Kecoh bangat.. tak dengar butirpun apa mereka cakap tapi aku paling suka ADUN Sungai Udang (BN) dan ADUN Kota Laksamana (DAP).. walau apapun berlaku nampak dia cool je... Respeks. Adalah beberapa ADUN BN yang macam tu jugak. Relaks jer.. Tapi ingat relaks sangatpun tak kena jugak.. Kalau sebelah pihak cakap lebih.. sebelah pihak diam jer.. nanti orang kata apa yang sebelah pihak cakap tu betul. Lagi satu pemerhati mengantuk seh. hahahaha

Tok Ali?? dia lagi la cool... bersuara pada sesi terakhir membidas semua persoalan.


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com