Selasa, 20 Julai 2010

Kisah Eye On Malaysia Melaka Lagi???

Nampaknya kisah buaian gergasi di Melaka ni tak abis lagi walaupun berita gembira telah dikhabarkan oleh aku pada entry lepas.


Masa Tok Ali melawat China ari tu.. beliau telah kenalpasti syarikat yang mampu buat buaian gergasi lebih besar dengan harga RM7juta berbanding syarikat Fitraco NV RM10juta.

Apa yang lebih menarik buaian yang bakal direka ini setinggi 82 meter dengan 58 gondola berbanding yang sedia ada setinggi 60 meter dengan 42 gondola.

Namun, yang menjadi masalah ketika ini MHI 16 Julai melaporkan Fitraco NV (pemilik EOM lama) tidak memindahkan lagi buaian tersebut walaupun arahan mahkamah telah dikeluarkan pada 8 Februari lalu.

Memang nampak macam leceh.. tapi pihak Fitraco NV pun satu.. itu hari masa kerajaan negeri berunding nak beli dengan harga RM7juta. tak mahu! nak RM10juta. pastu nak alih.. dah tak alih lagi pulak. Dengar citer Kerajaan Negeri akan amik tindakan undang-undang pulak.. aku gerenti Kerajaan Negeri akan keluarkan denda sebab menduduki tanah milik Kerajaan Negeri setelah diarahkan pindah.

Tapi mudah-mudahan buaian gergasi baru tu akan direalisasi. Dengar citer.. buaian baru akan terdiri megah dalam tempoh 7 bulan selepas buaian lama dipindahkan.

2 comments:

faan berkata...

wahh..kne naik lg la pasni, gondola yg besar punyaaa..

apek berkata...

akupun rasa mcm tu jugak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com