Khamis, 29 Julai 2010

Atlet Boling Dituduh Merogol

Hari ini kat Akhbar Sinar di Melaka melaporkan satu dakwaan rogol kepada seorang atlet boling remaja kebangsaan. Dia yang berusia 19 tahun dikatakan mempunyai teman wanita berusia 13 tahun 4 bulan.

Dia dikatakan bermalam dengan kekasihnya itu di salah sebuah hotel di Melaka pada 5 Jun 2010 yang lalu.

Hmmm.. selalunya kes beginilah yang berlaku.. asalnya suka sama suka.. dah sedap baham.. tetiba mak bapak pulak tahu.. terus caj rogol.

Yelah masih bawah umur plak tu... Walau bagaimanapun si atlet itu mengaku tidak bersalah atas tuduhan tersebut. Jika disabitkan kesalahan tertuduh boleh dikenakan hukuman penjara tidak lebih 20 tahun dan sebatan. Perghhh...

Buat malu nama Melaka je.

Sama-samalah kita mohon agar keluarga dan keturunan kita dijauhi daripada gejala ini. Kalau difikirkan memang kesalahan terletak kepada pengawasan ibubapa. Zaman kita kecik-kecik dulu.. lepas pukul 7 malam, anak gadis tak boleh keluar tanpa ditemani muhrim.. mau kena tali timba dengan mak bapak kalau berani langgar ini peraturan. Sekarang anak gadis tak balik rumahpun langsung tak risau dengan alasan study umah kawan. Bila jadi macam ni dah malu satu keluarga. Si lelakipun tak boleh kontrol itu kontol. Agaknya itulah sebab Tok Ali saran supaya kawin muda.

Harap ini dapat jadi iktibar... yang berlalu jadikan tauladan ye..

Chow.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com