Jumaat, 16 April 2010

Muzium Pengangkutan Melaka:Satu Lagi Produk Pelancongan

Melaka sebagai Negeri Pelancongan semalam melakar satu lagi produk pelancongan iaitu Muzium. Kali ini dinamakan Muzium Pengangkutan Melaka.



Setakat ini muzium tersebut menempatkan 14 buah kereta antik, 13 motosikal klasik dan 15 basikal tua. Pada masa akan datang dijangka lebih banyak pengankutan udara, laut dan darat akan ditempatkan. Roket Soyus aku tak berani jamin.. macam mustahil je tuuu..

Lokasi Muzium ni kat MITC Melaka. Nak masuk kenalah sedikit bayaran. Kang sapa plak nak bayar gaji tukang jaga muzium. Bayaran dikenakan RM10 untuk dewasa dan RM5 untuk kanak-kanak. Ianya dibuka setiap hari jam 9.00 pagi hingga 6.00 petang.

Kepada atuk2, pakcik2 tu. ingin mengimbas zaman "Mas Mona".. mungkin boleh layan Muzium ni.. Mana tahu leh tersenyum sendirian mengingatkan zaman remaja dulu. ye tak?? Terhibur sikit hati tuuu..


3 comments:

e.t.t.y berkata...

hai.
erm, dari buat muzium ni, baik repair dulu kot service bas tempatan. i hate when i need to wait a damn hour tunggu sebijik bus!!!!

apek berkata...

etty,
tak silap saya pernah dengar Kerajaan negeri ada arahkan semua pengusaha bas tempatan membaiki khidmat bas termasuk aspek kebersihan, kesopanan stafnya dan tahap keburukan satu-satu bas tapi mereka buat derk je kot.. sbb hingga hari ini takde perubahan pun. Selepas tu baru Panaroma Melaka syarikat dibawah kerajaan negeri ditubuhkan untuk meningkatkan mutu perkhidmatan bas.

Tentang ulasan etty tu saya setuju. Semalam saya jumpa 1 bas dia punya asap mak ai.. macam fogging nyamuk tuuu.. Nak amik gambar tak sempat la plak... baru pegang kamera dia amik simpang lain.. nanti dapat capture 1 entry untuk perkhidmatan bas. ok?

Tentang muzium ni saya rasa perlu jugak sebab pelancong takkan nak tengok muzium sedia ada yang dah pernah tengok. mesti nak tengok kelainan kalau nak suh datang lagi.

siti raudha berkata...

follow gak,plz follow me back..tq..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com