Selasa, 16 November 2010

Sukan Paralampiad @ Melaka

Pada 21 - 26 November 2010 ni seramai 1,926 orang atlet dan pegawai akan datang dan bertarung dalam paralampiad mewakili 16 kontijen seluruh negara.

Sebanyak 16 acara sukan dipertandingkan

  1. Badminton
  2. Basikal
  3. Boling Padang
  4. Bola Keranjang Kerusi Roda
  5. Catur
  6. Goalball
  7. Futsal
  8. Olahraga
  9. Pentaque
  10. Perahu Layar
  11. Ping Pong
  12. Powerlifting
  13. Renang
  14. Tenis Kerusi Roda
  15. Boccia
  16. Tenping Boling


Bagi yang ada masa... jom pergi tengok. Gambar atas ni adalah maskot bernama Jantan. Memang orang Melaka nama jantan tu normal. kira macam sejatilah.. kalau sebut 'anak jantan' tu kira boleh banggalah.. itulah orang Melaka...


5 comments:

Tanpa Nama berkata...

besar kepala si jantan tu

apek berkata...

jantan.. kepala mesti besar.. barulah umpp

Abu Sufian Abu Bakar berkata...

haha..double meaning ke apek..? haha..

apek berkata...

ceitt mana ada.... tak baik tauuu.. hahaha.. ikut kata otak masing-masing la ye.. bagi aku aku jawab straits to point tu

DiNaZ berkata...

Seronok kan tengok diaorang nie bertanding?? erm tapi kanapa tak ada perita penuh pasal paralampaid nie?? macam diketepikan jek??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com