Jumaat, 21 Januari 2011

Pemergian YB. Datuk Mohamad Hidhir


Jam 8.10 malam tadi, YB Datuk Mohamad Hidhir bin Abu Hasan ADUN Kawasan Merlimau telahpun menghembuskan nafas terakhir setelah 3 hari di wad ICU Putra Hospital. Beliau adalah Exco Pembangunan Desa dan Pertanian yang menjadi wakil rakyat semenjak tahun 2004 kalau tak silap. Sebenarnya sehari selepas beliau menjalani rawatan salur jantung yang tersumbat.. beliau boleh bergelak ketawa dengan rakan-rakan beliau.

Sepanjang hayat beliau, secara peribadi.. Datuk Hidhir merupakan seorang yang sangat tidak mementingkan protokol bila berjumpa rakyat. Beliau boleh bersembang dan berbincang dengan sesiapa sahaja walaupun di tepi longkang.

Walaupun mukanya nampak serius tetapi beliau merupakan salah seorang ADUN yang sangat menyenangkan rakyat terutamanya penjawat awam negeri Melaka.

Cuma yang tidak menyenangkan... sms tentang kritikal beliau berlegar sejak 3 hari lepas. Yang paling tidak sedap... semalam sejak jam 1.00 tgh berlegar sms berita datuk Hidhir meninggal dunia. Hawau. dan aku tidak pelik kalau ada yang mula pasang angan-angan nak gantikan ADUN Merlimau.

Aku memang ada pandangan sendiri tentang kawasan Merlimau memandangkan kawasan tersebut familiar dengan aku.. tapi sebagai menghormati pemergian Datuk Hidhir.. lepas tiga hari nanti baru aku citerkan ye...

Kepada keluarga allahyarham.. takziah diucapkan... dan Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Datuk Hidhir...

Al-Fatihah.


1 comments:

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ berkata...

Takziah buat beliau.. Al-Fatihah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com