Isnin, 31 Januari 2011

Hujan Melanda Melaka

Sejak Sabtu jam 3.00 petang Melaka dilanda hujan sehingga ke hari ini secara berterusan siang dan malam... Semua Jabatan telah digerakkan.. malam tadi ada yang balik pukul 3.00 - 4.00 pagi. Hah! nampak?? itupun kauorang nak rebut lagi kerja kerajaan kat Melaka ni...


Beberapa kawasan di Daerah Jasin telah dinaiki air dan penduduk yang berkenaan telahpun dipindahkan.

Sebenarnya aku tak khuatir tentang kebajikan mereka yang dipindahkan ni.. sebab kat Melaka ada satu agensi yang ditubuhkan iaitu Gerakan Bencana Alam. Semua kelengkapan makanan dan selimut ada di dalam inventorinya. Bila perlu.. on the spot keluarkan dari stor.. takdelah nanti terhegeh-hegeh baru nak pergi Mydin cari keperluan. Itu belum citer bab sapa nak tanggung kos.. orang 18 tingkat nak sahkan.. orang inderground nak cop. ceh!!
Tambahan pula, gelombang PRK Merlimau akan melanda.. lagi la banyak bantuan.. usah bimbang itu semua... duk je kat Pusat dengan rasa pilu di hati.. nanti ramailah super hero dan heroin pelbagai kaler kostum datang membantu. InsyaAllah..

Itu bab mereka yang teruji kerana hujan.. tapi bagi yang inai masih merah kat jari.. bukan main suka hujan-hujan macam ni.... Bacaan Tambahan

3 comments:

myQza berkata...

hikmah banjir dekat2 nak pilihanraya.

Unknown berkata...

pusat gerakan banjir kat depan mitc. gud2. time ni la nk kuar kan segala stok ye

apek berkata...

tulah.. tapi kena check jugak barang tu.. yang expired jgn plak diaorg hulur.. memang kena pelangkung dengan bangku sekolah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com