Jumaat, 30 Disember 2011

Zoo Melaka Naik Harga

Mulai Januari 2012, bayaran masuk ke Zoo Melaka dinaikan daripada RM7.00 sebelum ini kepada RM10.00 bagi dewasa. Manakala bagi kanak-kanak masih kekal RM5.00

Walau bagaimanapun, kadar ini masih paling rendah di Malaysia berbanding RM20.00 di Zoo Negara dan RM12.00 di Zoo Taiping. Taman Buaya Melaka pun RM10.00 daaa....


Gambar cilok kat fb orang. huhuhu


Bagi aku kadar ini sangat logik dengan adanya sebanyak 1,367 ekor haiwan di situ, pasti kos penyelenggaraan, perubatan dan makan minum haiwan perlu di tahap terbaik.

Aku ingat lepas kes Siamang, Zoo Melaka takde orang... ceh rupanya minggu lepas bertambah sesak orang...

4 comments:

PennyRoyal Tease berkata...

eh taman buaya tu pun tiket naik rege jugak ke?

apek berkata...

tak RM10.00 tu siap ko jadi buaya.. mandi di kolam sebelah kolam buaya.

PennyRoyal Tease berkata...

WAHHH.. santek!!

tak tau lak leh mandi dalam kolam buaya tu; lain kali aku nak bawak pelampung

haha

apek berkata...

hahaha.. nanti aku sedekahkan fatihah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com