Rabu, 7 Disember 2011

Darjah Seri Melaka Untuk Ong Kim Swee





Kerajaan Negeri Melaka bakal memberikan anugerah Darjah Seri Melaka (DSM) kepada Ong Kim Swee. Semua tahu yang Ong Kim Swee merupakan anak jati Melaka dan pernah melatih pemain Melaka sekitar awal tahun 2000an.

Walaupun ramai peminat bola mempersoalkan kenapa tak beri terus Darjah Mulia Seri Melaka (DMSM) yang membawa gelaran Datuk sepertimana Datuk Shah Rukh Khan atau paling tidak Darjah Pangkuan Seri Melaka (DPSM) yang turut membawa gelaran Datuk. Namun, semuanya bergantung kepada penilaian Yang Dipertua Negeri Melaka dalam memberikan gelaran. Yeah.. tidak dinafikan YAB. Ketua Menteri turut terlibat secara langsung di sini. Walau apapun, DSM ni dikira Datuk kecil. Kalau sekali lagi dapat pingat, confirm dapat DPSM atau DMSM dan digelar Datuk.

Penerima DSM akan dipakaikan kalung (macam medal) kat leher.


Kim Swee telah mengesahkan menerima surat penganugerahan berkenaan tetapi enggan mengulas mengenai nilai pingat bakal diterimanya.

“Saya bekerja ikhlas demi bola sepak negara, jika diberi penghargaan saya amat berterima kasih,” katanya.

Tambahnya “Pingat dan gelaran tidak penting, keutamaan saya ialah menyempurnakan tanggungjawab diberi kepada saya sebaik mungkin.”

Salute to Coach Ong Kim Swee... dan Tahniah daripada rakyat Melaka. Kami tetap bangga.

p/s: Mungkin kalau FAM tak nak Coach Kim Swee lagi.. Melaka bila-bila masa nak sambar kot... Bila la Pasukan Melaka nak bangkit semula ni.. uish.. uish..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com