Selasa, 9 Ogos 2011

Tangkapan Musim Ramadhan


Sehingga semalam seramai 7 orang Islam telah ditangkap di Melaka kerana tak berpuasa dan bakal dipanggil oleh JAIM untuk sesi kaunseling. Waklu la.. aku fikir budak belasan tahun.. rupanya di usia antara 44 - 52 tahun. Ceitt.. silap gaya bukan anak.. cucupun dah ada tu.. hawau.. Kalau usia 15 - 16 tahun kira boleh la bagi kaunseling lagi.. (ni buat cover diriku yang melakukan kesalahan sama di usia 15 tahun dulu.. hahahaha. Nyesal aku dengar cakap ko Tujie walaupun hanya sekali tu je.. sioot... )

Berbalik kepada citer Orang-orang tua kena tangkap tadi.. Masa kena tangkap ada beberapa alasan standard darjah satu dikeluarkan. Antaranya:

"tolonglah incik ostaz.. saya ni jenis tak tahan lapar" kata salah seorang mangkuk sambil terkebil-kebil mengigit tulang ikan kembung"

"errr... saya memang nak puasa abg ustaz yang hensem... tapi doa niat puasa saya tak tahu masa saya sahur tadi. So, saya fikir apalah amal jika tanpa niat. abg ustaz tahu tak.. amal tanpa niat ni ibarat cawan ni tanpa air.." kata seorang pakcik sambil meneguk sisa sirap bandung.

dan alasan yang paling bangsat

"aiiyaaa.. icik Ostaz.. apa pasat mau tangkap wa.. wa mukan Islam maa.. wa.. free thinker..." kata seorang mamat berkulit cokelat tapi konon-konon bukan Islam. Sanggup tu!!! ceiiss..

Aku rasa baik ko cakap ko bukan manusia tapi Patrik Star... lagi puas hati.



7 orang ni adalah segelintir je.. Sebenarnya ramai yang bertaburan lari bila diserbu.. Tengah syok makan Nasi Putih + Asam pedas di kedai bukan Islam. Yelah Ustaz-ustaz berpuasa.. tak mampu nak kejar semua.

Fikirlah.. kalau kauorang kena bakar masa jadi mayat macam ni esok.. amacam?? maaflah aku nasihat je.. aku fikir macam nak maki.. tapi terpaksa menahan hati disebabkan kemuliaan bulan Ramadhan. Harap semua sempat bertaubat sebelum masanya,. (Aku nasihatkan wanita mengandung.. lemah semangat.. dan mereka yang berpuasa tidak klik gambar tersebut.. kalau degil.. ko jawab la sendiri. hahaha)



2 comments:

terpatrisinarabadi berkata...

baru ada akal..kene naik van jenazah tak..errkkk

apek berkata...

buang minyak je bawak diaorang naik van jenazah ni ikatan.. rasanya suh je diaorang ni bermalam dlm liang lahat baru insaf gamaknya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com