Isnin, 11 April 2011

Pesta Gendang Nusantara 2011

Seperti ramai yang ketahui pada 15 April merupakan tarikh sambutan Melaka sebagai Bandaraya Bersejarah dan tahun ini merupakan tahun ke-8. Seperti kebiasaan pelbagai acara diatur dan yang paling mendapat sambutan ialah Pesta Gendang Nusantara (PGN).

Bagi tahun 2011, PGN bakal bermula 9 April di empat destinasi utama pelancong iaitu Jonker Walk, Melaka Mall, Menara Taming Sari dan Taman Rempah. Malam kemuncak diadakan di Dataran MBMB pada 15 April 2011.

Difahamkan pesta kali ini akan menyajikan persembahan oleh enam pasukan gendang tempatan, 12 pasukan dari Indonesia, dan masing-masing satu persembahan oleh pasukan dari India, Sri Lanka, Korea Selatan, Thailand dan Singapura.

Bagi warga Melaka sudah tentulah 15 April tu cuti umum. Jadi jom ramai-ramai serbu sambil tengok anak-anak kita main air pancut dari lantai.

Contoh persembahan tahun-tahun sudah






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com