Jumaat, 15 Jun 2012

Airbus A320 Landing di LTAM

Sebelum ni, kecoh bila airbus AirAsia tak mau turun kat Melaka. Sampai jadi bahan senda segelintir pihak. Tapi aku tahu perangai Ketua Menteri Melaka ni.. Selagi dia rasa perkara yang dia buat itu logik, dia akan bikin sampai berjaya.

Lapangan Terbang Antarabangsa Melaka (LTAM) aku dah citer panjang lebar dah sejak zaman pembukaannya lagi. Setakat ATR Firefly memang dah biasa turun atas perut bumi bertuah ini, Boeing 737-500 milik Riau Airlines pun dah turun.

Baru-baru ni turun plak Airbus A320 milik Air Asia melakukan ujian pendaratan di LTAM dan alhamdulillah selamat landing dengan jayanya. Maka kemungkinan perbincangan positif dapat dilaksanakan di negeri Melaka yang melibatkan AirAsia.




 Gambar cilok daripada FB

Semoga Melaka lebih bertambah maju dan makmur dengan kehadiran LTAM ini. Kepada yang banyak komplen, cuba la sesekali rasa bersyukur sebab Melaka ni telah / sedang dimajukan untuk berada di tahap terbaik. Ni asyik-asyik kauorang citer hutang Melaka banyak. Kalau Melaka ni tak berhutang, aku gerenti kita hanya ada kota A-Famosa dan Bukit St. Paul tu untuk dilawati sampai kiamat. Yelah.. peruntukan yang kita perolehi hanyalah mengikut Perkapita. Berapa kerat sgt bilangan penduduk Melaka ni. Lagipun yang kita hutang pun kat bapak kita (Kerajaan Persekutuan). Bukan hutang dengan bank atau kerajaan singapura. Tok sah la rasa iri hati dan selak keburukan jer.. sesekali kena rasa bersyukur.. takut nanti Allah tarik balik kesenangan yang diperolehi ini.

Ok Chow.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com