Jumaat, 28 Januari 2011

N27 Merlimau : Cerita Sebelum SPR Mesyuarat

Difahamkan hari ini Suruhanjaya Pilihanraya akan bermesyuarat menentukan tarikh penamaan calon dan tarikh pengundian. Macam-macam pendapat keluar.. ada yang dah ramal tarikh berkenaan. Bagi aku takyah la ramal-ramal macam Tok Nujum plak.. tunggu jelah.. apa susah?

Di DUN Merlimau semakin panas.. parti-parti yang ingin bertanding hampir tiap-tiap malam buat meeting.. terutama nak menentukan siapa calonnya.

Beberapa hari lepas dalam utusan, keluar beberapa nama yang dianggap sebagai terbaik sebagai calon. Antara yang paling popular ialah En. Mohamed Nasser Bin Haji Selamat, CEO Perbadanan Kemajuan Tanah Adat Melaka (PERTAM).

Beliau yang berusia 46 tahun merupakan bekas Naib Ketua Pemuda UMNO Bahagian Jasin merupakan anak jati Merlimau dan memegang Ijazah Sarjana Muda Pengurusan Perniagaan (BBA) dari Universiti Ohio, Amerika Syarikat. Hasil cerita mulut ke mulut, Pemuda UMNO banyak suka En. Nasser ni.. Namun, kata putus tetap boss no 1 BN.

Di pihak Parti Pas antara yang disebut-sebut ialah seorang Doktor yang mempunyai klinik di Merlimau ataupun seorang Guru. Apa yang dilihat seperti calonnya seorang yang popular dan dikenali ramai. Pada PRU12 PAS mempertaruhkan Mejar (B) Jasmee Tompang sebagai calonnya.

Ada jugak cerita tambahan macam letak ayam goreng dalam nasi lemak bungkus bahawa PKR turut ingin bertanding...

Apa pun kita tunggu petang nanti.. SPR umum tarikh.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com