Isnin, 1 Februari 2010

Kenangan Di Kampung Melaka Satu Ketika Dahulu

Hujung minggu lalu.. sempatlah aku balik rumah mak aku kat salah satu kampung di Melaka ni.. sejak duk area bandar ni.. sesekali balik terasa indah jugak kampung aku... banyak benda yang takde di sekitar perumahan aku berbanding di kampung atau rumah mak aku.. Nikmatinya sementara boleh dan bersyukur selalu.. ye tak?

Dan yang paling menarik semua sekitar kawasan rumah ini adalah taman permainan aku dan geng dengan memainkan ntahhapahapa permainan. Namun permainan lama yang kira top adalah main polis sentry, kemudian nyuruk-nyuruk, lelaki main tembak-tembak, budak pompuan main masak-masak (kadang-kadang lelaki join jadi bapa), serang ayam yang berak kat lantai rumah, dan tak dilupakan permainan-permainan padang seperti baling tin, baling selipar, main galah, main ting-ting, main hantu-hantu.. dan sebagainya..


Tempat nyuruk strategik main tembak-tembak


Dulu aku buat buaian bawah pokok rambutan ni


antara ayam yang selalu jadi mangsa kejaran


Perghh.. main meniarap alah-alah komando kat semak tu best ni...


Para sniper selalunya nyuruk kat area ni.. tiba-tiba jer bunyi letupan kedengaran,
"PENG! AMAT MATI!"

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com